Preskoči na vsebino


12. Sv. Albert Veliki (1200

Andrej Pirš FSO Češčenje Srca Jezusovega Cistercijanska opatija Stična

V svoji okrožnici o Srcu Jezusovem omenja papež Pij XII. dvakrat tudi sv. Alberta Velikega. Bil je dominikanec in med drugim tudi učitelj sv. Tomaža Akvinskega, poučeval je v Parizu, nazadnje dve leti bil škof v nemški škofiji Regensburg. Študiral je v Padovi in Parizu, še posebno pa v KĂślnu. Poenotenje evropskega univerzitetnega sistema, za katerega se z mučnimi koraki trudi današnja združena Evropa, je Cerkev samo po sebi umevno uresničevala že dolga stoletja. Delovati v različnih univerzitetnih središčih za časa sv. Alberta ni bil noben problem.

Sv. Albert Veliki je znan kot velik naravoslovec in filozof, ki je sprejel in pokristjanil Aristotela. Znan pa je tudi kot velik teolog in častilec Jezusovega Srca. Pij XII. navaja Albertovo misel, v kateri je izražena povezanost med Srcem Jezusovim in evharistijo. Sv. Albert Veliki je zapisal: Saj evharistija, ki nam jo je naklonil s toliko ljubeznijo svojega Srca, ni najmanjši del njegovega Srca (HA 71). Pij XII. je ta citat uporabil, ko je opisoval odnos med češčenjem Srca Jezusovega in drugimi pobožnostmi. V okrožnici o Srcu Jezusovem je zapisal: Nihče pa ne sme misliti, da poudarjanje tega češčenja (Srca Jezusovega) kaj zmanjšuje vrednost drugih pobožnosti, s katerimi krščansko ljudstvo pod vodstvom Cerkve časti božjega Odrešenika. Nasprotno! Goreča pobožnost do Jezusovega Srca bo brez dvoma krepila in pospeševala še prav posebno češčenje svetega križa in ljubezen do presvetega Rešnjega telesa. Lahko namreč trdimo, da nihče ne more prav razumeti Jezusa Kristusa križanega, če se mu ni razodela skrivnostna notranjost njegovega Srca ... Tudi ne bomo mogli z lahkoto spoznati tiste silne ljubezni, ki je gnala Kristusa, da je dal sam sebe v duhovno hrano, če ne bomo posebej gojili pobožnosti do evharističnega Srca Jezusovega. Češčenje evharističnega Srca Jezusovega se namreč ... nanaša prav na dejanje najvišje ljubezni, s katerim je naš Odrešenik izlil vse bogastvo svojega Srca; da bi ostal pri nas do konca vekov, je ustanovil božjega češčenja vredni zakrament evharistije (HA 71).

Pij XII. se popolnoma pridružuje povezavi, ki jo je videl že sv. Albert Veliki: češčenje Jezusovega Srca nam omogoča globlje razumevanje in češčenje evharistije, prav tako poglobljeno obhajanje evharistije. Češčenje Srca Jezusovega in evharistije se dopolnjujeta, medsebojno pospešujeta in nikakor ne izključujeta.

Pij XII. pa gre še korak naprej od sv. Alberta Velikega. V svoji okrožnici o Srcu Jezusovem trdi, da je presveta evharistija kot zakrament in kot daritev dar presvetega Srca Jezusovega (HA 34).

V svojem komentarju Lukovega evangelija povezuje sv. Albert Veliki Jezusovo ljubezen in Srce Jezusovo ter to Srce in evharistijo. Ker pa se Jezusova ljubezen najbolj kaže v njegovi prostovoljni smrti, je pri sv. Albertu Velikem tudi zelo razvita misel zadoščevanja.

Lokacija: