Preskoči na vsebino


Tolažba v tuji deželi - Doba izgnanstva

EZEKIEL, prerok iz dobe izgnanstva, govori mnogo manj kakor Ozej in Jeremija o Božji ljubezni, ki sta jo onadva opisovala z vso človeško toplino. On je prerok Božjega veličastva in prav zato, zaradi nezveste ljudstva, tudi veliko govori o Božji jezi: izvoljeno ljudstvo je bilo popolnoma brez svojih zaslug deležno Jahvejeve naklonjenosti, a je postalo vlačuga zaradi sprejemanja malikov sosednjih narodov; zato mu grozi sodba (Ez 16).

Vendar se tudi pri preroku Ezekielu na posreden in prepričljiv način pokaže Jahvejeva ljubezen, zlasti v napovedi in opisu zavzetega in čutečega Pastirja, ki je Jahve sam:

Da, tako govori Gospod Bog: Glejte, jaz sam bom poskrbel za svoje ovce in jih bom poiskal. Kakor pastir išče svojo čredo, ko je sredi med razkropljenimi ovcami, tako bom tudi jaz poiskal svoje ovce in jih rešil iz vseh krajev, kamor so se razkropile oblačnega in temačnega dne. Odpeljal jih bom izmed ljudstev, jih zbral iz dežel in pripeljal na njihovo zemljo. Pasel jih bom po Izraelovih gorah, po dolinah in po vseh naseljih v deželi. Na dobri paši jih bom pasel, na Izraelovih višinah bodo njihovi pašniki. Tam bodo poležavale na lepem pašniku; imele bodo obilno pašo na Izraelovih gorah. Sam bom pasel svoje ovce in sam jim bom dajal počitek, govori Gospod Bog. Izgubljene bom poiskal, razgnane bom pripeljal nazaj, polomljene bom obvezal, bolne okrepčal, rejene in krepke obvaroval. Pasel jih bom, kakor je prav (Ez 34,11€“16).

Motiv rešilnega posega je pri Ezekielu bistveno Božja čast in svetost. Prihodnja rešitev Izraela prihaja izključno od hotenja in delovanja Jahveja. On bo ponovno, v zunanjem in notranjem oziru, vzpostavil Izrael. Vse to pa dela zaradi svojega svetega imena:

Tako govori Gospod Bog: Ne bom posegel zaradi vas, Izraelova hiša, temveč zaradi svojega svetega imena, ki ste ga oskrunili med narodi, kamor ste prišli. Svoje veliko ime, ki je bilo oskrunjeno pri narodih in ste ga oskrunili med njimi, bom posvetil (Ez 36,22€“23).

Vrnitev ljudstva v njegovo deželo in notranja prenova src bo v izključnem smislu Božje delo in zasluga, delo Jahvejeve vsemogočnosti:

Vzamem vas izmed narodov, vas zberem iz vseh dežel in vas spet pripeljem v vašo deželo. Pokropim vas s čisto vodo, da boste očiščeni. Vseh vaših nečistosti in vseh vaših malikov vas očistim. Dam vam novo srce in novega duha denem v vašo notranjost. Odstranim kamnito srce iz vašega mesa in vam dam meseno srce. Svojega duha denem v vašo notranjost in storim, da se boste ravnali po mojih zakonih, se držali mojih odlokov in jih izpolnjevali. Prebivali boste v deželi, ki sem jo dal vašim očetom, in boste moje ljudstvo in jaz bom vaš Bog. Vseh vaših nečistosti vas bom rešil (Ez 36,24€“29).

Ezekiel, prerok Božjega veličastva in svetosti, z besedami sicer res ne govori veliko o Božji ljubezni, kaže pa na njeno čudovito rešilno delovanje in učinke, vse do spremenitve src! Kar poudarja, je vsemogočnost in zastonjskost te ljubezni, in da vse to izhaja iz samega Božjega bistva. Njegov opis Božje ljubezni je manj toplo človeški, je pa zato bolj poglobljeno prikazan v luči samega bistva Boga, njegove svetosti.

V Božjem bistvu pa njegove lastnosti sovpadajo, kar pomeni, da so v Bogu njegova moč, svetost in ljubezen eno in isto! V tem smislu lahko rečemo, da je Ezekiel pokazal na skrivnost ljubezni v Božjih globinah in v njenih rešilnih učinkih v Božjem ljudstvu in v posameznikih.

Lokacija: