Andreja Štunf Šmarnice 2006, Radio Vatikan
Danski pesnik Janez Joergensen pripoveduje o svojem spreobrnjenju od luteranstva in nato brezverstva h katoliški veri: Moja mati je vsak večer v družini brala stran Svetega pisma. Preden sem odšel spat, sem kleče ob postelji zmolil Očenaš. Nekega večera sem kleče ob luninem svitu k Očenašu dodal še Zdravamarijo, ki sem jo našel v knjigi. Ta molitev mi je bila zelo všeč. Zdravamarija me je spreobrnila. Vrnil sem se po materi Mariji k materi katoliški Cerkvi. Joergenson je znan kot literat in življenjepisec svetnikov. Enega najlepših življenjepisov začenja z besedami: V začetku je bila matiŚ.in v nadaljevanju pravi: Otrok postane to, kar je mati; kar mati hoče, da postaneŚ Otrok bo svetnik, če je mati usmerjena k Bogu, če stopa po božjem potuŚ.
V sv. pismu v Knjigi pregovorov beremo o večni božji Modrosti pri stvarjenju. Marija je del tiste poti, po kateri se ljubeča Modrost z nebes sklanja k nam na zemljo: Gospod me je imel v začetku svojih potov, davno pred svojimi deli. Od vekomaj sem postavljena, od začetka, pred početkom zemlje. Ko še ni bilo brezdanjega vodovja, sem bila spočeta,Ś ko je postavljal temelje zemlji, tedaj sem bila pri njem kot stavbenica, se veselila dan na dan,Ś in moje veselje je pri človeških otrocih. Zdaj torej, sinovi, poslušajte me, blagor njim, ki se drže mojih potov! Poslušajte pouk, da boste modriŚ Zakaj kdor najde mene, najde življenje in prejme milost od Gospoda.
Cerkev te besede, s katerimi sv. pismo govori o božji modrosti, obrača na Marijo. Saj je bila ustvaritev Marije sklenjena z istim sklepom kakor učlovečenje božje Modrosti. Marija je bila v zvezi s Kristusom važen del bližanja modre božje ljubezni, ki se je v polnosti izvršilo z učlovečenjem božje modrosti po Mariji.
Papež Pij XII. je govoril o času v katerem je živel, torej o prejšnjem stoletju kot o marijanskem stoletju in Marijini uri. Doba Cerkve, po kateri Kristus izvršuje svoje odrešenjsko poslanstvo, je obenem Marijina doba.
Marija je namreč mati Glave Kristusa in mati božjega ljudstva Cerkve. V Mariji je kot v prvem udu Cerkve, obenem materi in vzoru Cerkve, v najvišji meri uresničeno to, kar naj bi se izvršilo v vsej cerkvi in posameznih udih.
Lokacija: