Preskoči na vsebino


Katekizem katoliške Cerkve - Kompendij

Apostolski nuncij nadškof dr.dr. Santos Abril y CastellĂł kot predstavnik svetega očeta v Sloveniji in ljubljanski nadškof in metropolit msgr. mag. Alojz Uran kot podpredsednik Slovenske škofovske konference, pred začetkom velikonočnega tridnevja, 12. aprila 2006, v Ljubljani na Družini uradno predstavljata "to ugledno in verodostojno besedilo" v slovenskem jeziku.

Kompendij Katekizma katoliške Cerkve je žlahtni sad sodelovanja papeža Janeza Pavla II. in Benedikta XVI. Slednji je zapisal: "Kompendij, ki ga zdaj predstavljam vesoljni Cerkvi, je zvest in zanesljiv povzetek Katekizma katoliške Cerkve. V strnjeni obliki vsebuje vse bistvene in temeljne prvine vere Cerkve. Tako sestavlja, kakor je želel moj predhodnik, nekakšen vademekum, ki omogoča ljudem - tako verujočim kot neverujočim -, da z enim samim pogledom zaobjamejo celotno panoramo katoliške vere". Tako papež Benedikt XVI.

Katekizem katoliške Cerkve, ki ga je leta 1992 objavil papež Janez Pavel II., smo v Sloveniji prejeli že naslednje leto. Katekizem je bil preveden v več kakor 50 jezikov in bil povsod zelo ugodno sprejet. Da bi bil ta priročnik še bolj dostopen, je papež Janez Pavel II. februarja 2003 odločil, naj na njegovi osnovi izdelajo kompendij ali Mali katekizem. Pripravljalna komisija pod predsedstvom kardinala Josepha Ratzingerja je to delo dokončala v dveh letih. Po božji previdnosti je novi Kompendij lani pred praznikom apostola Petra in Pavla objavil sedanji papež Benedikt XVI.

Kompendij ali Mali katekizem odlikujejo tri temeljne značilnosti: tesna odvisnost od Katekizma katoliške Cerkve, dialoška zgradba in uporaba slik v katehezi.

Kompendij stalno kaže na Katekizem. Obe knjigi ostajata temeljno besedilo za cerkveno katehezo danes. Obe sta razčlenjeni na štiri dele. Prvi del nosi naslov "Izpovedovanje vere", drugi "Obhajanje krščanske skrivnosti", tretji "Življenje v Kristusu", četrti "Krščanska molitev". Ob koncu so dodane glavne molitve in obrazci katoliškega nauka.

Druga značilnost Kompendija je njegova dialoška oblika. Povzema staro literarno obliko kateheze, ki zdaj vsebuje 598 vprašanj in odgovorov. Gre za idealen dialog med učiteljem in učencem. (Idealen dialog: že v stari zavezi poznamo pripoved, hagado, ko sin sprašuje očeta in mu ta pripoveduje o velikih božjih delih. Zgodnja krščanska kateheza je potekala v obliki pogovora. V tem se odraža dialoška struktura vere: Bog se razodeva človeku, ga nagovarja in kliče k sebi, človek mu odgovarja. Vsi veliki in mali katekizmi v preteklih stoletjih so imeli obliko vprašanj in odgovorov). Zaporedna vprašanja kar potegnejo za seboj bralca in ga povabijo, da odkriva vedno nove vidike resnice svoje vere. To naj bi spodbujalo usvojitev vsebin in morebitno učenje na pamet.

Tretja značilnost je v uporabi nekaterih slik. Umetniki vsake dobe so najpomembnejše dogodke odrešenjske skrivnosti predložili vernikom, da jih premišljevaje ogledujejo in strme občudujejo; ponazorili so jih v barvi in v popolnosti lepote. To je znamenje, da more sveta podoba v današnji vizualni kulturi povedati veliko več kakor beseda, ker v svoji živosti nadvse učinkovito izraža evangeljsko oznanilo in ga posreduje naprej.

Ta Kompendij je namenjen celotni Cerkvi in vsakemu kristjanu posebej, da bi mogel po njem najti v tem tretjem tisočletju nov polet v obnovljenem prizadevanju za evangelizacijo in vzgojo v veri, ki mora zaznamovati vsako cerkveno občestvo in vsakega krščanskega vernika, katerekoli starosti ali narodnosti. Zaradi svoje jedrnatosti, jasnosti in celovitosti se Kompendij obrača na vse ljudi, ki sredi razdrobljenega sveta z raznovrstnimi sporočili želijo spoznati pot življenja, resnico, ki jo je Bog zaupal Cerkvi svojega Sina.

Lokacija: