Preskoči na vsebino


Kaj je Jezus dosegel s svojo smrtjo?

Kot uporablja Sveto pismo veliko različnih podob za to, kaj je greh in kaj je povzročil, ima tudi različne podobe za to, kaj pomeni Jezusova smrt za nas.

Zmaga

Na Jezusovo smrt gleda Nova zaveza kot na bitko proti osebi, ki ima oblast na svetu - proti hudemu duhu. Jezus sam je tako gledal na svojo bližnjo smrt. V zadnjem tednu svojega življenja je rekel: "Zdaj je sodba nad tem svetom, zdaj bo vladar tega sveta izgnan" (Jn 12,31). Jezus je umrl, da bi ljudi spravil z Bogom in med seboj. Vse, kar je bilo ovira med ljudmi in Bogom, je na križu sprejel nase. Na križu je dosegel odločilno zmago nad največjim sovražnikom človeštva. Jezus Kristus je živel in umrl, da bi odrešil človeštvo. Ker nismo ravnali, kot je Bog načrtoval, se sami ne moremo rešiti. Odkupitev

Nova zaveza je prevzela podobo s trga s sužnji, da bi opisala, kakšen učinek ima na nas greh. Zaradi svojih grehov smo postali sužnji oblasti zla in živimo v strahu pred smrtjo. Cena za to, da smo bili odrešeni ali odkupljeni iz suženjstva, je bila zelo visoka - Jezusovo življenje. Jezus je plačal to ceno in nam dal novo svobodo od greha. Nekoč je rekel: "Sin človekov ni prišel, da bi mu stregli, ampak da bi stregel in dal svoje življenje v odkupnino za mnoge" (Mr 10,45) Apostol Pavel dodaja: "Za svobodo nas je oprostil Kristus. Stojte torej trdno in se ne dajte zopet vpreči v jarem hlapčevanja" (Gal 5,1). To ne pomeni, da smo popolnoma nedovzetni za greh. Kristjani nikakor nismo popolni v svojem ravnanju. Toda nekoč smo živeli pod oblastjo greha, sedaj pa smo last Boga, ki nas je odkupil s smrtjo svojega Sina. Daje nam svojo moč, da lahko zaživimo odrešeno življenje. Opravičenje

Apostol Pavel uporablja pravno izrazje, ko opisuje, kakšno je naše mesto pred Bogom in kaj je za nas dosegel Jezus s svojo smrtjo. Pavel si prizadeva, da bi nam pokazal, da nam Bog ne odpušča grehov tako, kot bi zatisnil oko in se delal, da jih nikoli ni bilo. Pravi, da je Bog pravični Bog, ki je človeštvu pokazal pot, po kateri bi v življenju moralo hoditi. Če ljudje tako življenje odklanjajo, jih mora Bog kaznovati. Pavlova podoba Boga je podoba dobrega sodnika, ki nima nobene druge izbire, kot da uveljavi pravo. Pavel postavi človeštvo na zatožno klop in pokaže, da smo krivi, ker se nismo držali Božjih zakonov. Bog nam želi odpustiti, a ker je pravičen, ne more preprosto pozabiti našega greha. Rešitev tega problema pravičnosti je bila Jezusova smrt. Pavel pravi: "Njega je Bog postavil kot spravo po veri v njegovi krvi, da bi pokazal svojo pravičnost" (Rim 3,25). Človeku, ki veruje v Jezusa Kristusa, Bog odpusti, ker je Jezus na križu sprejel kazen namesto tistega človeka, ki jo je zaslužil. Tako Bog kot sodnik lahko razglasi krivega človeka za prostega krivde in po Jezusu pokaže svojo ljubezen do vseh ljudi. Tisti, ki verujejo v Jezusa Kristusa, so oproščeni in svobodni.

Z Jezusovo smrtjo je Bog izvedel široko zasnovano reševalno akcijo. Samo taka rešitev more obvarovati svet, ki ga je pokvarila in spačila človekova grešnost pred uničenjem. Sprava

V dobi, ko je veliko ločitev zakona in to število še stalno narašča, je podoba Jezusove smrti kot sredstva sprave zelo nazorna. Mnogo besedil v Svetem pismu govori, da je učinek greha prekinitev prijateljstva z Bogom. Starozavezni prerok Ozej je rekel, da je povezanost Boga z njegovim ljudstvom kot zakonska zveza, ki se je končala z ločitvijo, ker je bilo ljudstvo nezvesto in je hodilo za drugimi bogovi (prim. Oz 3). Iz lastne izkušnje vemo, da mora pri nekem medsebojnem sporu, vedno nekdo narediti prvi korak, da začneta popuščati bolečina in zagrenjenost. Narediti prvi korak je vedno težko in veliko stane. Nova zaveza vidi tistega, ki je to storil, v Jezusu. Prišel je kot tvorec miru, skušal je obnoviti dobre odnose med človeštvom in Bogom. Jezus nam je priboril ta mir s svojo smrtjo na križu. Pavel to izrazi takole: "Tudi vas, ki ste bili nekdaj odtujeni in po hudobnih delih sovražnega mišljenja, je zdaj spravil s smrtjo njegovega človeškega telesa, da bi vas predse postavil svete in brezmadežne in neoporečne" (Kol 1,21-22). Jezusova smrt nas je spravila z Bogom in zdaj spet okušamo veselje druženja z njim. Odrešenje

Vse te podobe nam kažejo, kako je Bog deloval, da bi nas rešil. Vsaka izmed njih drugače izraža Božje odrešenje. Bili smo sužnji, toda sedaj smo svobodni. Spoznali so nas za krive in vredne smrti, sedaj pa smo oproščeni. Bili smo Božji sovražniki, sedaj pa smo postali njegovi prijatelji. Jezusova smrt je popolnoma spremenila stanje, v katerem smo bili, in nas vrnila na mesto, ki nam ga je bil Bog od nekdaj namenil pri sebi. Kristus je za grehe umrl enkrat za vselej ... da bi vas privedel k Bogu (1 Pt 3,18) Zato skoraj po 2000 letih kristjani še vedno vidijo v Jezusovem križanju najpomembnejši dogodek v zgodovini. Ker je bil Jezus pripravljen za nas trpeti, smo znova deležni Božje ljubezni in odpuščanja.

Lokacija: